Lite om mycket..


Cadillacen gick igenom med blankt papper så nu rullar det förhoppningsvis 2 år till 😃 

Idag ska jag på något jag aldrig varit på innan, regndroppsmassage. En vän till en vän som håller på att utbilda sig och behövde 9 st att göra på för att få sitt diplom och självklart ställer jag upp. 

Vi är i fullgång med att försöka få Moa blöjfri. Förra helgen gick hon hela helgen utan blöja och det gick jätte bra,  några olyckor men det får man ju räkna med i början. 
Blir svårt på veckodagarna då hon är mer på dagis än hemma och där vill dom att hon är mer torr än blöt och det är hon inte ännu och hon säger inte själv till när hon behöver kissa utan vi måste påminna henne. Så får försöka köra stenhårt på helgerna och hoppas att hon går på toa på dagis även om hon har blöja. 

Leo har fyllt 6 år och till hösten börjar han 0an, han har fått plats på både Kullen 1 och fredkullaskolan (waldorf) har av en speciell anledning sökt in till fredkullaskolan men tror som det ser ut just nu att han kommer gå på kullen 1. 
Man har märkt väldigt tydligt att nu när han fyllt 6 år så har han blivit en helt annan person han har ändrats på många olika sätt (alla inte så possitiva) han har bl.a blivit väldigt känslig, han blir ledsen när någon varit taskig mot Moa. Va en dag en klasskompis till Leo som va taskig mot Moa på dagis och på kvällen kom han ner och va ledsen och jag frågade då va det var och så berättade han det. 
Han har även funderat och pratat mycket om döden och varit ledsen över det, att när man är död så kommer man aldrig leva igen.
Något som är mindre roligt är att han har fått en tråkig attityd. Tyken och trotsig och allt man ber om är nej, vill inte! 
Jag tror att det är mycket som händer i lille 6 åringens kropp just nu.

Det va lite om mycket.
dags att göra lite nytta :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mittfamiljeliv.blogg.se

En blogg om mitt familjeliv och allt va det innebär!

RSS 2.0